Poticanje i istraživanje pomoću osjetila u dječjoj dobi imaju višestruku korist. Poznato je da u predškolskoj dobi poticanje razvoja osjetila razvija dječju kreativnost i sposobnost samoizražavanja. U najranijoj dobi, dijete upoznaje svijet i stječe iskustvo upravo osjetilnim istraživanjem svojeg okruženja – razgledava, osluškuje, opipava, miriše, istražuje ustima.
Međusobna povezanost svih osjetila pomaže u funkcioniranju, kretanju, obavljanju svakodnevnih zadataka, stjecanju samopouzdanja, učenju i izražavanju osjećaja stvaranjem interakcije sa svijetom koji nas okružuje.U projektu su sudjelovala djeca jasličke odgojne skupine.
Zadaci projekta:
U odnosu na cilj postavljeni su sljedeći zadaci:
Taktilna stimulacija prožima sve druge stimulacije. Taktilni se receptori nalaze svuda po tijelu. Putevi do iskustva vode preko osjetila. Kreiranjem stimulativnog okruženja potičemo razvoj svih osjetila: dodir, vid, sluh, okus i njuh.
Prvi osjet koji smo odabrali je dodir. Aktivnosti koje smo radili su: moderliranje plastelinom, igra kinetičkim pijeskom, pjenom za brijanje, igra vodom i tijestom u boji, hladno – toplo, veliko – malo, istraživanje raznih materijala i njihova tekstura, izrada taktilne ploče, taktilne slikovnice...
Mogućnost da isproba i istraži određeni materijal kao što su tempera, pijesak, voda i dr. od najranije dobi stvara temelje za njihovo korištenje kasnije. Vrlo je važno pratiti što dijete radi ali pritom ne očekujući ili vrednujući rezultat (crtež svima prepoznatljiv), već su bitna iskustva koja dijete dobiva samo bojom prolazeći kroz prste ili „mrljajući“ po papiru.
Aktivnosti koje smo radili vezano za zvuk:
Aktivnosti vezane za okus:
Aktivnosti vezane za njuh:
Aktivnosti koje smo radili i vezano za osjetilo vida:
Pon - Pet | 07.00 - 17.00 |
Sub, Ned | Zatvoreno |